Poznávací zájezd do Rakouska a Německa

autor: | Čvn 26, 2019 | Školní aktuality

1. den
4. června kolem čtvrté hodiny ranní jsme se shromáždili u autoopravny p. Darebníka (nikomu se nechtělo vstávat) a vyrazili na cestu. První krátkou pauzu jsme si udělali ve Znojmě, protože se zde měnili řidiči.
Naší první zastávkou byla oblast solných komor, kde jsme se procházeli po městečku Sankt Gilgenu u jezera Wolfgangsee. Poté jsme pokračovali do alpských lázní Bad Ischl. Prošli jsme okolo zámečku císařovny Sissi a po zámeckém parku. Naší další zastávkou bylo malebné městečko Hallstatt. Zde jsme navštívili solné doly, ve kterých se nám líbilo. Tímto se náš první den chýlil ke konci. Z Hallstattu jsme se jeli ubytovat do „hotelu“ :).
2. den
Ráno jsme vyrazili na Grossglockner Hochalpenstrasse. Na této cestě jsme si udělali přestávku a šli se projít na vyhlídku Edelweißspitze. Po tomto krátkém výšlapu jsme pokračovali přímo k nejvyšší hoře rakouských Alp, Grossglockneru. Zde jsme měli možnost jít se podívat k ledovci Pasterze, který se rozkládá přímo pod vrcholem. Někteří si tu koupili suvenýry, jiní si prošli zdejší muzea. Jakmile jsme se shromáždili na daném místě, přesunuli jsme se k autobusu, který nás odvezl zpět na ubytování. Den jsme zakončili krásnou procházkou, při které jsme si mohli zakoupit něco v obchodě nebo jít na místní koupaliště.
3. den
Vyrazili jsme naším autobusem ke Krimmelským vodopádům. Nejprve jsme dorazili k místu, kde vodopády dopadají na zem, a poté jsme se vydali strmou cestou až k jejich počátku. Pak jsme zamířili do lyžařského střediska Kitzbühel, který jsme si prohlédli. Dozvěděli jsme se, že se zde nachází nejnáročnější sjezdovka na světě Hahnemkamm, a právě proto se v Kitzbühelu jezdí světové šampionáty ve sjezdovém lyžování. Po večeři jsme se jako takové malé zakončení našeho pobytu v Rakousku vydali do městečka Zell am See na světelnou show, která se stala opravdu nezapomenutelným zážitkem.
4. den
Dnes byl náš poslední den. Jako každé ráno jsme se šli nasnídat a po snídani následovala prohlídka našich „krásně“ uklizených pokojů. Chvíli nato jsme se vydali na hranice Rakouska s Německem. Cestou jsme ještě stihli navštívit známou soutěsku Sigmund Thun Klamm u Kaprunu. Poté jsme se vydali do Německa, kde jsme měli mít prohlídku Orlího hnízda, ale z důvodu nebezpečného terénu jsme tam nemohli. Pokračovali jsme lodí po jezeře Königssee ke kostelíčku sv. Bartoloměje. Po návratu z ostrůvku jsme vyrazili zpět domů. Do Rousínova jsme se vrátili ve večerních hodinách unavení a zároveň vděční těm, kteří pro nás tento zájezd uspořádali.