V předmětu přírodověda jsme ve skupinách nejdříve pozorovali tři různé vzorky půdy a zapisovali vše, co jsme v půdě našli, ať již pouhým okem nebo pod lupou (kamínky, písek, větvičky, vajíčka mravenců, různé zbytky organismů,…). Dále jsme přiřazovali názvy k jednotlivým druhům půd. Při pozorování jsme zjistili, že půdy se odlišují barvou, jemností, lepivostí, velikostí jednotlivých částic apod. Také jsme zjistili, že nabídnuté druhy půd neobsahují půdu jílovitou. Pak jsme si s paní učitelkou řekli něco o významu a ochraně půdy a naše dvouhodinové bádání jsme zakončili pohádkou o krtkovi Josífkovi a žížalách Aničce a Emilce. Netradiční výuka přírodovědy v nás zanechala zážitky, které nám lépe umožní si jednotlivé informace o půdě zapamatovat. Těšíme se na další bádání. Žáci 5.B