Finanční gramotnost ve 2. a 4. ročníku

autor: | Bře 30, 2023 | Školní aktuality

Žáci druhých ročníků se zapojili do projektu Abeceda peněz. Pomocí interaktivních kamarádů Alenky a Tomáše se seznámili s pojmy příjmy, výdaje, rodinný rozpočet. Řešili ceny potravin, jak zaplatit danou sumu a kolik peněz jim musím paní prodavačka vrátit.

Stejným programem prošli i žáci čtvrtého ročníku. Formou zábavného interaktivního programu, vedeného zkušenou lektorkou, se seznámili s výhodami a nevýhodami schodkového, vyrovnaného a přebytkového rozpočtu, s ochrannými prvky na bankovkách a možnostmi využití platebních karet. Cílem výukového programu, ve kterém budou pokračovat se svým vyučujícím, bylo posílit sebejistotu dětí v oblasti finanční gramotnosti. Čtvrťáci už dávno vědí, že nic není zadarmo. Na modelových situacích se učili hospodařit s rozpočtem, pracovat v týmu s vidinou společného cíle a sami se přesvědčili, že vydělávat peníze není úplně snadné. 

M. Hýzlová a M. Kraisová

Rubriky Nedávné příspěvky Archiv