Žáci v roli učitele

V posledním školním týdnu se žáci 9. ročníku v rámci předmětu Cvičení z českého jazyka přesunuli z pohodlného zázemí svých lavic dopředu za učitelskou katedru a vyzkoušeli si, jaké je to být učitelem. Jejich vyučovacím pokusům předcházela důkladná příprava – výběr vhodného literárního textu, volba rozmanitých aktivit pro práci se zvolenou ukázkou, časové rozvržení hodiny a samozřejmě vymýšlení zajímavé motivace žáků. Pak se teprve dvojice deváťáků ,vybavené rozmanitými ukázkami (Rákosníčkem počínaje a Robinsonem Crusoe konče), vydaly do učitelského terénu mezi žáky 2. až 5. třídy. A jejich pocity? „Hodina s druháky nás bavila. Děti byly hodné a pracovité. Získaly jsme novou zkušenost do života a zjistily jsme, že práce učitele není jednoduchá.“ Aneta a Míša

  • Děti byly fajn a spolupracovaly, jen jsme se jich zezačátku trochu bály. Hodina však proběhla v pořádku, máme dobrou zkušenost a bavilo nás to.“ Žaneta a Kája
  • Děti byly úžasné. Zpočátku se s námi bály komunikovat, ale později nás přesvědčily, že umějí být výřečné a schopné spolupráce.“ Martina a Jiřina
  • Zprvu jsme se cítily nervózně, ale děti byly příjemné, vstřícné a přátelské. Nakonec jsme se jim uklonily a třídu jsme opouštěly s potleskem.“ Sofia a Adéla
  • Byl to stres, ale myslíme si, že jsme svůj vyučovací pokus zvládli. Dětem i paní učitelce se
  • s námi líbilo.“ Ondra a Matyáš
  • Hodina byla super, žáci byli trochu upovídaní, ale vždy nás poslechli. Stačily jsme si s nimi na konci hodiny i popovídat, abychom je dobře poznaly.“ Ivana a Kateřina
  • Učení jsme si užily, děti byly milé a pozorné. Byla to super zkušenost.“ Klára a Míša

Děkuji všem deváťákům, kteří přistoupili ke hře na učitele zodpovědně a svou roli dotáhli až do úspěšného konce. A moji kolegové a jejich žáci jim udělují pochvalu za příjemné zpestření závěru školního roku.

L. Andrlová