O putovní pohár pro nejlepší chemickou třídu a nadějné chemiky

Dávali doktoři  na zlomenou ruku na Gruni  vitriol, pekelný kamínek, skalici nebo hašené vápno? Co se skrývá za těmito nevědeckými, ale často zlidovělými názvy chemických sloučenin? Kde a proč se v běžném životě objevují a používají? A jsme schopni je správně pojmenovat a bezpečně s nimi nakládat třeba podle označení na obalu výrobku?

Poznávání a zařazení chemických látek bylo hlavní motivací soutěže, kterou jsme pro žáky 9. ročníku připravily na začátku února. Žáci soutěžili ve vědomostní soutěži, v níž získávali za správné odpovědi body, které pak rozhodovaly o jejich umístění mezi jednotlivci i mezi třídami. Ve srovnávacím testu měli žáci za úkol napsat správné názvy nebo vzorce 20 chemikálií. Vítězná třída nakonec získala putovní pohár, diplom a sladkou odměnu. Oceněni byli také první tři žáci z každé třídy. Viz foto.

Výsledková listina:

Tabulka č. 1:

Pořadí Třída  Průměrný počet správných odpovědí / žáka(max.20)
1. 9.A 14
2. 9.C 13
3 9.D 12
4. 9.B 11

Tabulka č. 2:

Třída Pořadí Jméno Počet správných odpovědí (celkem 20)
9.A 1. René Prokop 20
  2. Anna Havlíčková 19
  3. Julie Sekaninová 19
 
9.B 1. Jakub Neckař 19
  2. Lucie Sahánková 19
  3. Tomáš Boba 17
 
9.C 1. Marie Černá 19
  2. Lukáš Harenčak 18
  3. Aneta Marková 18
 
9.D 1. Giulia Zonzin 20
  2. Radoslav Dvořáček 18
  3. Dominik Kolkop 17

A co říci závěrem? V poměrně obtížné, vědomostní soutěži mnozí žáci prokázali dobrou připravenost a ochotu se něco nového (na)učit. A doufáme, že jim i všem méně úspěšným žákům soutěž aspoň trochu rozšířila jejich „chemické obzory“.

Děkujeme všem, kteří nám pomohli připravit odměny: dárkové balíčky obchod Enapo,  medaile p. uč. Mertová s žákyněmi z 9.D a  diplomy p. uč. Kuneš.

p. uč. Šullová a Raclavská